La UOC no és Europa

14 04 2011

La solució als problemes molts cops és permetre que hi hagi gent que pensi. I és més, que la gent pensi massa, i massa lliurement. La burocràcia i l’elefantització del servei públic. La Universitat Oberta de Catalunya (UOC) és una empresa gran, i de moviments lents per la mateixa burocràcia a la que feia referència. Però tornant a la gent que pensa, en aquest entitat, s’ha de tenir controlada aquesta gent.

Les noves tecnologies no són tan complicades. Si comences un projecte fas un “guardar como…” i poc a poc, mentres vas avançant, fas un “guardar”. Si en algun moment t’equivoques, corregeixes i tornes a guardar. Però MAI tornes a l’error. Si tornes a l’error t’has de preguntar: què ha passat? Doncs que han deixat a alguna persona pensar per si sola, actuar per si sola i marxar de vacances tancant la universitat durant més de 10 dies. Això sí, disculpant-se per avançat de les molèsties que puguin ocasionar (imagino que per muntar-se unes bones vacances, algú també ha pensat que es podien muntar un macropont).

Us explicaré un recorregut senzill i un altre de complicat. El que hauria de ser i el que és. El servei que t’ofereixen i el que diuen que t’ofereixen.

Camí senzill: M’agrada un curs que forma part d’un postgrau (Tècnic en Acció Humanitària). Em matriculo. Em donen d’alta i m’envien el material. Em cobren. Realitzo el curs. M’agrada (trec un excel·lent). Em faciliten el full d’ampliació de matrícula per a realitzar el postgrau sencer. L’omplo. Em donen d’alta (Tècnic en gestió del cicle en acció humanitària) i m’envien el material. Continuo el següent curs amb el projecte final de postgrau i l’acabo.

Camí complicat: Des del full d’ampliació de matrícula. L’omplo. M’envien el material. Em donen d’alta del mateix curs però que comença al juliol (és clar, he estat fent l’altre durant el primer semestre acadèmic per fer el segon durant una altra època de l’any que no sigui el segon semestre acadèmic). Després de parlar (3 dies intercanviant emails) amb el professor i informar-me que el curs no comença fins el juliol, m’haig de posar en contacte amb el director del màster. Aquest es posa en contacte amb l’Institut Internacional de Postgrau i m’explica que s’han equivocat i que en 24h m’ho solucionen. MENTIDA! (ja no està en mans del director, que no m’ho solucionin ja està en altres mans) No m’ho solucionen i em donen d’alta en una assignatura que es diu Projecte en Acció Humanitària. Estic flipant. Em torno a posar en contacte amb el director del Màster. El pobre home se’m torna a disculpar i s’hi torna a posar en contacte amb la mateixa gent. Em truquen per parlar personalment per assegurar-me que del matí per la tarda m’ho solucionen. No és cert, passen 3 dies i res. Li torno a escriure i li comento que ja no sé que més fer. Envio un email a la secretaria bastant clar: “o m’ho arregleu o em doneu de baixa”. Dit i fet, m’ho arreglen. Osti, que són 1000€ de curs (més 865€ del primer) no els interessa perdre CAP alumne. D’aquest tema fa avui 14 dies. Així doncs, el greuge ocasionat per deixar pensar a algú ha estat: dos activitats que s’han de recuperar a corre-cuita. Ho faig. Arriba el dia d’avui i… M’HAN ELIMINAT EL CURS!!! Increïble, sí. M’indigno, escric al professor, al director del màster i a la secretaria esperant poder anar demà a solucionar-ho. Com us deia, es veu que s’han muntat un macropont de 12 dies! Sí, 12 dies sense servei de seus territorials.

Com podeu veure, el camí curt acaba en quatre línies. El camí complicat en quinze linies. Casualment una linia per dia de molèsties. El meu esforç, inútil. Les meves ganes, mortes. Sembla mentida, però això és Europa.

Cançó d’avui: “Deprimit I, III i IV” de Sau.
Color del dia: Marró… fosc!
Consell: “Rodéate de buenos y tu lo parecerás. Rodéate de sabios y algo en tí se quedará”. Mägo de Oz.
Ciutat de la UE: Derry.

Accions

Information

3 responses

15 04 2011
Oriol

El que passa, és que tots els elements que componen l’administració pública, tenen aquests vicis, vicis que s’arrosseguen des de temps inmemorials. Dit d’una altre forma, mentre no hi hagi un canvi de treballadors amb altres ambicions personals i disposats a fer que aquest tipus d’actuacions passin a millor vida aquests fets seguiràn estant en boca de tots, i aixó no només a la UOC, si no a la UAB, a la UPC o a l’Ajuntament de Terrassa o de Gratallops.
Ara bé, m’agradaria saber, com en una comunitat autònoma com la de Castella la Manxa funcionen aquestes coses, ja que si en una comunitat autònoma tan avançada com la catalana passen aquests fets, no em vull imaginar com han d’anar en comunitats que teóricament estàn molt per sota de la catalana. (I que quedi constància que no tinc res en contra de Castella la Manxa com a comunitat autònoma).
Ens veiem!

15 04 2011
Marta Garrido

¡Son unos inútiles! Això no es pot permitir!!
Total, q al final q? T’has kdat sense curs? I la pasta suposo q te la tornen no? Tardaran el seu temps però te la tornaran xD

15 04 2011
Mercè

Deunido les coses que passen. Com molt be deien els meus companys, sembla mentida però això és Europa, o diuen que ho és, perquè jo sincerament ja començo a creure que no ho és. Cada dia les coses van més malament i de fet us escric perquè em sento molt identificada amb l’Oriol i el seu problema de la universitat. He tingut vàries experiències amb aquest tema. Per exemple amb la universitat on jo vaig fer un màster. Algú seria capaç de dir-me com es pot equivocar una universitat important en fer els seus comptes? Perquè al cap d’un mes d’estar fernt el curs et diuen que no has pagat, tu no entens res de res, i vas a preguntar, i l’únic que et diu la noia del mostrador és: Vens a pagar? No gràcies, vinc a enterarme potser primer del que ha passat. O bé en el cas d’una altra universitat, que t’ofereixen coses, com per exemple uns crèdits que pots aconseguir amb un títol d’diomes i després fas els tràmits i et posen totes les pegues possibles. Doncs sí, sembla mentida però això és Europa. Ja veieu, com sempre els que paguem a sobre som els més perjudicats, tela. Bé, no us desanimeu i seguim lluitant per les injustícies socials.

Deixa un comentari

